Klanten bereiken met (a)sociaal media gebruik - Label 76


Als we de social media experts van deze wereld moeten geloven dan ben je als bedrijf gedoemd om te mislukken als je geen gebruik maakt van social media (ook wel content marketing genoemd). Soms lijkt het wel of iedereen en met name ondernemers in deze tijd eerst bang gemaakt moeten worden om vervolgens alles en iedereen achterna te lopen en precies dat te doen wat andere ondernemers doen. Iedereen moet alle social media inzetten want anders loop je iets mis?
En natuurlijk is het waar dat internet en met name social media nog erg nieuw is en zich nog aan het bewijzen is, maar toch raar om een bepaalde sociale hysterie te zien.

Ook ik houd me bezig en steeds meer met social media, maar ik ben niet iemand van het eerste uur als het gaat om Hyves of Facebook. Niet omdat ik er geen geloof had, maar meer omdat ik wilde begrijpen wat social media voor mijn bedrijf eigenlijk kan betekenen zonder dat ik bergen tijd investeer terwijl ik geen idee heb waarmee ik bezig ben. Wat ik wel altijd heb gedaan is me op de hoogte gesteld door deel te nemen aan diverse social media blogs en te ontdekken welke media er is en wat deze voor je onderneming kan betekenen.

Hoger in de zoekopdrachten met Google +

Zo hebben we in Nederland Hyves, de tegenhanger van Facebook en daar Google niet achter kon blijven hebben we sinds kort Google +. G+ wordt gezien als een combinatie van Twitter en Facebook en heeft in sneltreinvaart een groot marktaandeel weten te krijgen. Niet zo gek als je je bedenkt dat Google de grootste zoekmachine ter wereld is en Google al haar diensten met elkaar laat samen werken. Want als je tegenwoordig als ondernemer geen G+ account hebt zal je niet snel boven aan de zoekopdrachten komen te staan. Want potentiële kopers die met Google zoekopdrachten doen én zijn ingelogd zullen zoekresultaten van ondernemingen krijgen die ook een G+ account hebben. Je weet dus wat je te doen staat;)

Sociaal media gebruik

Veel ondernemers verspreiden dezelfde boodschap op verschillende sociale netwerken. Hier blijkt dus uit dat men maar wat aan het doen is want mijn buurman doet dit ook. De bedoeling is dat je mensen vermaakt, een lach op hun gezicht geeft al is het voor heel even. Of een stuk gelezen hebt waar je denkt dat andere dit ook interessant vinden. Dit soort artikelen willen we zien op Facebook, Twitter etc. dat heet "sociaal media gebruik. Want wat we eerst op het voetbal- en tennisveld deden "socialiseren" dat is de bedoeling dat dit nu online gedaan wordt. Mensen die je niet kent zal je ook niet zomaar vragen of ze die nieuwe spijkerbroek bij je in de winkel komen kopen toch? Nee men heeft vaak gehoord over je service, prijs, etc.

En daar hebben we dus diverse social media platformen voor, om diverse content te verspreiden aan diverse mensen.

Ik hoor graag van je wat jij van social media denkt en hoe je dit gebruikt voor je onderneming of privé. Heb je advies nodig over online zaken of offline grafische stel ze dan hier



blog comments powered by Disqus