Mee denken met de klant, zaken doen in crisistijden - Label 76


crisis
Vanmiddag nog, in gesprek met een ondernemer die meer wilde weten omtrent social media en zijn website. Hij had geen idee wat hij dr mee aan moest? Zelf kwam hij met opmerkingen en voorbeelden waarom hij het "juist niet" moet gaan inzetten. "Kijk hoe deze ondernemer zich presenteert op Facebook" hoor ik hem zeggen, "Zo wil je toch niet dat klanten je gaan zien?"

Precies zei ik, en liet hem voorbeelden van andere ondernemers zien hoe het wel kan, en door zoekresultaten met een Google+ account en zoekresultaten zonder G+ account en na het geven van de mogelijkheden van Facebook en Flickr werd het hem allemaal duidelijk. Hij werd zowaar enthousiast en begon zelf voorbeelden te geven en de mogelijkheden in te zien.

Na dit alles kwam de vraag hoe hij zijn website met de social media verbinden? Duidelijk werd dat hij eigenlijk een stapje verder wilde gaan met ondernemen. "Meer het hogere segment benaderen" en niet meer de particulier, dus ging de voorkeur uit naar een nieuwe website, ook al was z'n huidige website net twee jaar oud.

Natuurlijk kan je dan kiezen om de huidige website een update te geven, maar in dit geval met de veranderingen die hij graag zag was dat geen optie. En daar komen natuurlijk de nodige kosten met zich mee.

In de tijd waarin we leven met crisis en al, waar iedereen op zijn of haar centen moet letten en de politiek hun best doen om nog meer angst en onrust te zaaien door bv de pensioenen te verlagen of de btw te willen verhogen, kom ik met mijn bedrijf Label 76 grafisch ontwerp en adviesbureau steeds meer (startende) ondernemers tegen die de hand op de knip houden als het gaat om het starten of de website updaten.

Dienstverlening



Ik zit met Label 76 in een dienstverlenende sector en zou diensten moeten verlenen waar vraag naar is.
En om iedere ondernemer toch aanwezig te laten zijn op het internet ben ik gaan denken. Kan ik niet deze ondernemers tegemoet komen, zodat zij vindbaar zijn op internet, en hun klanten kunnen bedienen zonder dat deze investering direct pijn moet doen in de portemonnee?

Zo ben ik op het idee gekomen om Mkb ondernemers de investering van de website te verdelen over 12 maanden.

Voorbeeld van de hierboven genoemde ondernemer:

Betreft:

- 8 pagina’s
- social media implementatie
- Flickr foto slideshow
- gebouwd op template voor mobiel, ipad etc.
- contact formulier met beveiliging
- content management systeem (zelf beheer tekst en foto’s)



Investering € 1250,- ex btw.

Betalingsmogelijkheid over één jaar.
Opstartkosten € 250,- + btw 237,50 (van € 1250,-) = € 487,50
Daarna voor 12 maanden € 83,33


Zo begin je op een leuke overzichtelijke en betaalbare manier je eigen website.

Bekijk voorbeelden van websites op www.label76.nl

Heb je vragen, stel ze!

Deel dit met andere ondernemers die je kent!


blog comments powered by Disqus